Voi lucra mereu cu pietre mari bijuterii-statement

Cu toate că nu lucrează de mult timp bijuterii din argint, Irina Slăvescu creează piese, care, odată ce le-ai văzut, nu-ți mai ies din minte, atât de frumoase și surprinzătoare sunt. Dovadă că una dintre bijuteriile ieșite din mâinile ei, a fost aleasă pentru coperta catalogului „Art Techniques in Metal Clay Jewelry”, editat de Argila de Metal – Art & Jewelry School.

Când ai început să lucrezi bijuterii?

Am început timid cu lutul polimeric Fimo. Mai mult din nevoie decât de voie. M-a prins microbul și am început să mă uit la tutoriale. Vroiam altceva. Am început să pictez bijuteriile din lut polimeric Fimo. Dar nici asta nu era de ajuns. Îmi doream să combin Fiimo pictat cu montură de argint. Văzusem un tutorial în care pasta se transformă în argint. MAGIE!

Cum ai descoperit metal clay?

Am început să caut pe internet. Am auzit de Metal Clay, dar nu găseam nimic. Așa am aflat de Corina Gheorghe și de Argila de metal.

De când lucrezi bijuterii din metal clay?

Am făcut cursul acum doi ani. Dar nu am avut curaj să mă apuc să lucrez. Mă uitam la argilă, dar nu îmi găseam curajul. Am văzut sute de tutoriale și bijuterii fabuloase. Asta îmi doream să fac și eu, dar eram conștientă că am făcut doar un curs de începători –  Introducere Art Clay Silver – Basic și că nu am cunoștințele necesare. După un an m-am gândit că nu pot decât să stric niște material, altceva nu se poate întâmpla. Toți cei care lucrează cu argilă de metal cunosc sentimentul primei reușite. MAGIA se întâmplase!

Ce tehnici preferi?

Nu știu decât montură de piatră în formă liberă, modelare și texturare. Mai nou, am încercat și o piesă volumetrică.

Care sunt sursele tale de inspirație?

Natura, familia și prietenii. Uneori mă gândesc la o persoană când lucrez o bijuterie. Și, de multe ori, bijuteria ajunge chiar la acea persoană.

Cum ai defini stilul tău?

Nu mi-am găsit încă stilul. Îmi plac bijuteriile-statement, cu pietre semiprețioase. Uneori mă uit și o lună la piatră până știu cum vreau să arate bijuteria.

Ai avut și momente dificile în creația ta? Cum le-ai depășit?

Acum zâmbesc când mă gândesc. O clipă de neatenție… și bijuteria mi-a căzut din mână când era gata de ars. S-a spart. Am scris, plângând, pe grupul cursanților. Am primit atâtea sfaturi de la colegele mele care îmi spuneau că pot să o repar și să o fac chiar mai interesantă. Am reușit să o repar aproape perfect, iar asta m-a făcut mai încrezătoare să-mi depășesc limitele. Până la urmă, totul se poate repara.

Ce înseamnă pentru tine o bijuterie din metal clay?

O poveste. Fiecare bijuterie are o poveste, fiecare înseamnă speranță. Și satisfacția unui lucru frumos care iese din mâinile tale. Când este apreciat și de ceilalți, satisfacția este dublă.

Care este piesa ta preferată? Ai întâmpinat greutăți când ai creat-o?

Ultima piesă. Întotdeauna ultima piesă este preferata mea. Greutăți întâmpin la fiecare piesă, pentru ca încerc să-mi depășesc nivelul de cunoștințe. Uneori le abandonez și revin la ele când am o soluție tehnică.

Una dintre piesele create de tine a fost aleasă pentru ilustrarea copertei catalogului „Art Techniques in Metal Clay Jewelry”, editat de Argila de Metal – Art & Jewelry School. Te așteptai să-ți regăsești piesa pe coperta acestui catalog? Ce înseamnă acest lucru pentru tine?

Greu de spus. Mândrie, recunoștință, sentimentul de împlinire. A fost una dintre primele mele piese. Când a fost aleasă pentru catalog am prins curaj. Nu mă așteptam să fie pe copertă. Sigur, Corina a vrut să mă încurajeze, în catalog sunt piese fabuloase, mult mai frumoase și mai muncite.

Ai lucrat cu mai multe tipuri de metal clay? Care este metalul tău preferat cu care lucrezi?

Argintul. Nu am lucrat cu alt material, dar în clipa asta sunt îndrăgostită de argint. Vreau să combin cupru și argint. E un curs pe care îmi doresc de ceva vreme să-l fac.

Te simți atrasă de bijuteriile mixed media? Ai realizat piese, combinând mai multe materiale?

Nu am realizat nimic mixed media. Aș vrea să lucrez cu argint și rășina, cu lemn, cu porțelan pictat.

Îmbini tehnicile de lucru caracteristice argilei de metal cu tehnicile de lucru folosite în bijuteria tradițională?

Deocamdată am lucrat doar metal clay. Uneori simt că mi-ar fi util să știu să lucrez în tehnica bijuteriei tradiționale. Până acum m-am descurcat folosind tehnicile argilei de metal, dar ideal este să le stăpânești pe amândouă și să alegi soluția cea mai ușoară pentru o anumită piesă.

Există vreo tehnică pe care ai vrea să o înveți sau să o aprofundezi în viitor?

Aș vrea să fac cursul de avansați, să învăț să fac emailare, articulatii mobile etc.

Ce proiecte în materie de bijuterii ai pentru viitor?

Sunt încurajată de câteva persoane dragi mie să merg mai departe. Vreau să învăț mai mult, să învăț și să stăpânesc toate tehnicile și apoi să-mi găsesc stilul meu. Dar mereu voi lucra cu pietre mari, bijuterii-statement, bijuterii-unicat.

Realizarea de bijuterii reprezintă pentru tine o sursă financiară suficientă pentru un trai decent sau este mai degrabă un hobby?

În cazul meu este definiția perfectă pentru hobby. Mi-aș dori să dezvolt această pasiune, să lucrez mai mult. Știu că se poate, dar trebuie să investești timp și în marketing. Dacă nu ești cunoscut nu poți să vinzi, cel puțin așa gândesc acum. Corina ne-a ajuta mult cu expoziția online. Mai am de învățat mult, dar sper că va veni și acel moment în viața mea.

Planifici să-ți dezvolți afacerea?

Să planifici înseamnă să faci ceva în acest sens. Deocamdată îmi găsesc tot felul de scuze.

Irina Slăvescu, 49, arhitect

Interviu realizat de Cristina Stoica
Foto: Victor Moldoveanu (foto-portret), Irina Slăvescu

Translate

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *